Stránky

Obrazem: čínské potraviny

Zdravím z Číny,

dnes bych vám ráda ukázala, jak to vlastně vypadá v průměrném čínském supermarketu. Od našeho hotelu je vzdálen cca 6 km na nejbližší zastávce metra. Na průzkum jsem se vydala ve všední den okolo 10 hodiny, kdy jsem předpokládala málo (resp. méně) lidí. Bohužel mi lidí přišlo docela dost. Miro mi pak říkal, že zrovna ten den byla blízká továrna VW bez výrobního programu:-) Takže super načasování:-) Nic, samozřejmě jsem i přes zákaz focení pár úlovků ukořistila, takže jdeme na to!

Jako první jsem míjela čínské polívky:-D Podle detailní fotky je vidět, že se absolutně nedá řídit podle názvů a nápisů. Pouze zřídka je na výrobku uveden přepis do našeho písma. Vše je otázka náhody...



Sušená kustovnice čínská (goji), medy:




Oleje se dají najít úplně stejné jako v boleslavském Kaufandu:-D


Většina olejů je však domácí výroby a jedou ve velkým. Balení mívají 5-ti litrové. Na smažení používáme tento arašídový.


Jak jsem už zmiňovala, z výběru koření jsem trochu zklamaná. I když v Carrefouru je výběr trochu větší. Zde v RT Marketu vypadá regál s kořením takto (kari a pepř vedou, příp. další koření z čínských provincií):



Uspořádání potravin v chladu je podobné jako u nás. Bohužel se ale nedá rozeznat, co je jogurt a co např. zakysaná smetana.



Uzeniny bych tady raději nekupovala. I když číst znaky neumím, čísla mají stejná jako my. Nejspíš to vypadá, že masa tam bude pomálu (méně než 6%)...



Tyto 100% džusy jsou skoro to nejlepší, co se tady dá sehnat.


Úžasný je také výběr luštěnin a obilnin, bohužel zatím moc nevím, co je co... Rýže je ovšem jasná:-D




Dostáváme se k zóně masa, na kterou je tedy potřeba mít trochu silný žaludek:-D Zvířata jsou tu opravdu brána pouze jako potrava, což mě osobně moc neuklidňuje a mírně se mi z toho navaluje. Všude to tak trochu smrdí. Všimněte si rybičky plavající bříškem nahoru...


Prodávají tady živé žáby, které pak při balení klepnou. Pak cosi (možná langusta), co se odnáší živé a doma se zabíjí šokem vařící vodou. Jedné paní je balili a jedna langusta mezitím spadla na zem, tak se tam všelijak kroutila a oni ji tam nechali ležet a asi na ní pak někdo šlápl, ehm.. A pak asi krabi, co měli klepeta svázaný špagátem...




Kuřata se tady prodávají celá i s vnitřními orgány a zásadně nezabalená, aby si na ně mohli všichni špinavýma rukama sáhnout. A využijí se od hlavy až k patě....




Už se mi začalo z toho všeho řádně navalovat, jak jsem se radši přesunula do veselejší části s ovocem a zeleninou - perfektní výběr, sterilně zabalené.








Tak a to by bylo první patro:-) Ve druhém jsou nápoje (i ty imperialistické), věci do domácnosti, elektronika, oblečení a kosmetika.







Trošku oříšek jsou pro nás prací prostředky. Mají jich tady obrovský regál od země až po strop a jaksi to mezi sebou neumíme rozeznat. Samozřejmě, že jsme teď 14 dní prali v aviváži...


Dobrá věc je "odvlhčovač vzduchu". Máme jí v koupelně u kosmetiky, v kuchyni u koření a ve skříních s oblečením. I přes klimatizaci je tady opravdu dost vlhko.



Díky všem co to dočetli až sem, dneska to bylo dost výživný:-) A to jsem se snažila být maximálně stručná:-) Pokud vás zajímala více do detailu nějaká konkrétní potravina nebo zboží, dejte mi vědět a zjistím vám víc info:-)

Ještě mi dovolte jednu zmínku. Po nákupech jsem chtěla být co nejrychleji na hotelu. Autobus přímo do hotelu mi před chvílí ujel a 6 km bych fakt pěšky už nedala. Jako obvykle jsem si vzala (nelegální) taxi. Máme tady už jednoho oblíbence -  mladý hoch a jezdí novou octávkou:-) Jeho cena je 20 RMB za 5,8 km (v přepočtu cca 13 Kč/km). V Boleslavi podle našich zkušeností přes 30 Kč/km, o Praze ani nemluvím. Ceny taxíků jsou po celé Šanghaji dost podobné, což dělá z taxi nejideálnější dopravní prostředek.

To už je pro dnešek všechno. Doufám, že se vám fotky líbily a že jste si udělali alespoň hrubou představu, jak to tu funguje.

Počkejte si na příště - ukážu vám náš hotel a apartmá. Dozvíte se, proč už si nikdy nenecháme prát prádlo od hotelové služby...

3 komentáře:

  1. Tyjo, spousta věcí podobná, ale ten rozsypanej čaj je tam fakt dost matoucí... Mě nejvíc zaujal ten odvlhčovač... jak to funguje? To je nějaká sůl?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, to jsou takový kuličky, které na sebe vážou vzdušnou vlhkost. Ty jsou v horní části. Ty kuličky vlhkost ze vzduchu "přemění" na vodu, která pak odkapává do spodní části. jak to přesně funguje netuším, ale funguje:-D cena v našich cca 100 Kč. Dovezu ti jako dárek místo kabelky Galvin Klein:-D

      Vymazat
    2. Když kabelku, tak jedině Pucciho nebo Lojzu Viťouše :-D Ale s tím odvlhčovačem rozhodně nezklameš, jestli se ti vleze do kufru, klidně si ho i zaplatím ;-)

      Vymazat

Díky, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek