Stránky

Můj den v Číně

Zdravím z Číny,

vím, že jsem vás na konci minulého článku nalákala na článek o čínské zahradě a hlavně o budhistickém chrámu. Bohužel si na tento článek budete muset ještě chvilku počkat, zamáčkněte slzu:-) Bohužel se toho v posledních dnech sešlo opravdu hodně a nestihla jsem zatím stáhnout a hlavně upravit všechny fotky. Stolní počítač je na cestě lodí (snad tento týden by měl dorazit), potom by měla být editace fotek mnohem rychlejší než teď. Vzhledem k tomu, že bych chtěla udržet jakousi kontinuitu a publikovat články zhruba 2x týdně, rozhodla jsem se vám napsat, jak vypadá v současné můj běžný den v Číně.

Jak jsem psala, teď se opravdu nenudím. Zejména je to díky intenzivní přípravě na čínský řidičský průkaz. Do řízení se tedy dobrovolně nehrnu, jelikož tímhle stylem řízení bychom byli v západním světě už desetkrát na kaši. Ovšem člověk nikdy neví a čínský řidičák je fajn mít, kdyby něco. Zkoušky mám příští pondělí ráno. Učím se už cca týden, každý den 4-5 hodin čistého času. Samozřejmě to nejde každý den, např. o víkendu se učím jen po večerech nebo vůbec, někdy se mi nechce:-D A příští čtvrtek až sobota je zde pracovní volno, takže učení taky moc nedám. Sečteno podtrženo - když mám během dne čas, pálím to hlava nehlava co to dá. Blbý je, že u toho zaručeně do půl hodiny usínám, takže si musím dělat často pauzy. Pak je to trochu limitované internetem, který neustále padá...V testu je přes 1300 otázek, do testování jich systém vybere 100, musí se stihnout vyplnit do 45 minut. Pokud to má člověk už naučené, vejde se i do půl hodiny. Úspěšní jste po dosažení 91 a více bodů. A abych tady jen tak neplácala, máte teď ideální možnost si zkusit, jak byste v testu obstáli vy. Jak jste dopadli mi dejte určitě vědět:-)

www.chinesedrivingtest.com, záložka Test:-)
 
Určitě alespoň jednou narazíte na otázku a odpověď, nad kterou vám bude rozum stát. Nejlepší na tom ale je, že praxe funguje stejně úplně jinak:-)

Další změna je ta, že mi začala výuka čínštiny. Lektorka za mnou dochází přímo do hotelu 3x týdně od 9ti do 11ti. Učím se jen mluvit a psát do oficiálního přepisu Pinyin, který je psán naší latinkou. Vlastní čínské znaky jsou trochu jiný level a asi stejně pro mě nepotřebný. 

Zdroj: www. pinyin.info

Značky nad písmeny jsou jejich tóny, kterých mají pět.
  1. vodorovná čárka - vysoký rovný tón bez změny;
  2. rostoucí čárka - začíná z prostředního tónu do výšky;
  3. háček - z prostředního tónu jde do nízkého a zase zpět;
  4. klesající čárka - z vysokého tónu padá ostře do nízkého;
  5. bez značky = vyslovuje se krátce a nezněle.
Navíc se začáteční a koncová písmena vyslovují trochu jinak než v češtině i angličtině a navíc s hodně výraznou výslovnosti. Plus do toho ty tóny, no peklo. Zatím si připadám jak na hodině zpěvu a nic kloudného ze mně neleze:-) Samozřejmě dostávám i domácí úkoly na procvičení. Včera se třeba Mireček koukal na finále tenisu a já mu do toho šišlala a zpívala. Byl fakt rád:-) Snažím se vypisovat si i nová slovíčka, abychom se v Changshi nějak domluvili. 
Lektorka je hrozně fajn. Číňanka, 35 let a vypadá na 20. Pořád se jí na něco ptám a ona mě. Ukazovala jsem jí fotky Prahy, Krumlova, Olomouce i České Lípy, pouštěla Šrouby a matice, Gotta, Nafrněnou a ona z toho byla celá per plex. Ona ukazovala fotky Tibetu, svého rodného města, vyprávěla o čínské medicíně i Feng Shui. Úžasný.

No a jak jsme například strávili tento víkend? Květen a červen jsou měsíce, které mají nejméně slunečních dnů a hodně přeháněk. Když neprší, stejně je pod mrakem a tak nastává ideální počasí pro toulky městem, stejně jako tuto sobotu. S Mirem jsme se šli podívat do zahrad v centru města, kde já už jsem byla, Miro chtěl také vidět. Pak jsme nakoupili nějaké dárky a jen tak se procházeli městem a pozorovali cvrkot. Narazili jsme i na jednoho prodejce zmrzliny, který mi jí nechtěl dát! (ti z FB už viděli video:-). Bohužel sem nejde vložit, protože video má víc než 100 MB. Zkusím pak na druhém počítači střihnout.

Večer jsme zašli na večeři na korejské barbecue, což je korejský způsob grilování masa. Grilování se provádí na grilu, který je zabudován v každém stolu a vy si své jídlo připravujete sami. Ogrilovaný kousek masa se pak zabalí do plátku listového salátu, přidá grilovaná zelenina, koření, houby, mořské plody, zabalíte a sníte jako toast. Luxusní zážitek.

V neděli jsme byli nakoupit do nejbližšího obchodu vzdáleném 5 km, takže opět půldenní záležitost. Když už jsme tam byli, tak se byl Miro nechat ostříhat. Poprvé v Číně. Pomocí posunků nám poradili, kde máme kadeřnictví hledat. Po usazení dostal něco jako jídelní lístek, kde si mohl vybrat služby od senior stylisty, konzultanta či prezidenta. Pak nám jako vždy donesli teplou čistou vodu. Mira oblékli do fajnového župánku a odvlekli mu umýt vlasy do speciální místnosti.


Všichni kadeřníci byli drobní sympatičtí kluci, co měli každý jeden buď obarvené číro, přehazovačku nebo jiný extravagantní účes.


Jak je z fotky vidět, vystříhávání spodních vlasů se mu trochu vymklo z rukou a naopak vršek nechal skoro tak jak byl. Přechody byly bohužel moc viditelné. Už jsme to dál neřešili, zaplatili 79 RMB a šli domů. Výsledek stříhání je zde:



No nevím, mně to trochu připomíná toto:

Zdroj: google.com
Doma to na Mira přišlo, že v žádném případě nemůže jít do práce v účesu na Kima. Tak jsem vzala do ruky strojek a trochu mu zkrátila vrchní vlasy, aby přechod nebyl tak patrný.  Výsledek byl bych řekla uspokojující a mohl v klidu spát:-)

Jak si pozorný čtenář pamatuje:-), měli jsme tady menší problémy s cash flow za praní prádla. Proběhlo pár telefonátů a tak a nakonec z toho vylezlo, že nám přijdou nainstalovat vlastní pračku. Nějací inženýři se na to přišli podívat, kam že to tedy zapojí. Bohužel tady není zas tak moc místa na velkou pračku, takže nám ji nakonec zapojili do sprchového koutu. To nemá chybu:-D


Normálně jsme jí tedy zapli a odešli na večeři. Neviděli jsme v tom problém, jelikož už jsme jí jednou na první cyklus pustili naprázdno a vše fungovalo. Na večeři si Miro objednal Tonic a po ha-ha-ha mu donesli Colu light. Chvilku po návratu přešla pračka z režimu praní do režimu odstřeďování. A pak to začalo. Pračka začala brutálním způsobem řvát, házet sebou, cestovala po celém sprcháči, až málem vytrhala všechny ty kabely a prorazila sklo. To nám tedy nebylo všechno jedno.. Na poslední chvíli jsem jí stihla vypnout. Miro pak zjistit, že ti inženýři zapomněli povolit šrouby zajišťující buben...Naštěstí Miro zavolal na recepci a po pár minutách vysvětlování a čtyřech přepojeních přišla údržba a šrouby povolila.

To by bylo vše z mých obyčejných neobyčejných dnů:-) a těším se na vás příště. Bohužel zatím nedokážu říct, o čem budu psát příště a hlavně kdy bude příští článek, neboť musím zintenzivnit učení na řidičák a za 10 dní jedu na 14 dní do Čech. Pak už přijde velké stěhování do Changshi. Budete u toho:-)

1 komentář:

  1. Ja tiez vzdy tak dopadnem ked pridem od kadernika. Darmo aj ukazem fotku aky uces si predstavujem, vzdy skoncim ostrihany na 'ananas' ��

    OdpovědětVymazat

Díky, že jste si našli čas a okomentovali tento příspěvek